החופש הגדול הוא הזדמנות נפלאה להתנסות בהקמת תערוכה ביתית עם הילדים והילדות וגם ללמוד על מקצוע האוצרות.
התחילו את הפעילות בכך שתשאלו את הילדים והילדות אילו מילים מסתתרות במילה אוצרות? מהי מזכירה להם?
שאלו אותם מהם חושבים שאוצרים ואוצרות עושים בתערוכה? מה תפקידם? תוכלו לכתוב לנו את התשובות שקיבלתם.
לאחר שתשמעו את הרעיונות והתשובות של הילדים והילדות, ספרו להם שתפקידם של האוצרים והאוצרות הוא לבחור ולארגן עבודות אמנות סביב נושא או רעיון כדי להקים תערוכה.
האוצרים והאוצרות גם תולים וממקמים את עבודות האמנות בתערוכה. בימי קדם היו האוצרים אחראים על אוצרות של ממלכות ומכאן שם המקצוע.
כדי ליצור תערוכה ביתית הילדים והילדות צריכים להפוך לאוצרים בעצמם, לבחור רעיון או נושא לתערוכה וכמובן מיקום אשר מקובל על כולם.
הם צריכים להחליט האם בתערוכה שלהם ישתמשו בעבודות קיימות, כמו אלו שבטח תלויות על המקרר או שירצו להכין עבודות חדשות.
אפשר להציע להם לאסוף יצירות אמנות מהמרחב הציבורי, או אפילו אוצרות מן הטבע למשל אבנים יפות, נוצות או כל דבר שיחליטו.
אחרי שתוקם התערוכה שלחו הזמנות לחברים וחברות וקרובי משפחה והזמינו אותם לפתיחה.
הכינו כיבוד קל, כי בכל פתיחה שמכבדת את עצמה יש כיבוד וחשבו יחד עם הילדים והילדות כיצד להציג את התערוכה שלהם בפני האורחים.
האם הם רוצים לתת שם לתערוכה? האם הם רוצים להסביר מדוע בחרו את הבחירות שבחרו או אולי רוצים לתת לאורחים להבין בעצמם ללא הסברים? כל אלו שאלות חשובות ומעניינות, שאלות שבפעם הבאה בה תלכו לבקר עם הילדים והילדות בגלריה או מוזיאון תוכלו לשאול על התערוכות בהם תבקרו.
ההתנסות האישית באוצרות ויצירת תערוכה בוודאי תעלה בהם סקרנות ועניין.
ליבי ומור, חדר פלאות סיורי אמנות ויצירה לילדים וילדות
Comments